دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1396 - 12:35
مروری بر مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان

علت بی‌طرفی آمریکا در بحران عراق/ مک‌کین سبک اقدامات ناسیونالیستی ترامپ را محکوم کرد

بی‌طرفی آمریکا در بحران عراق، انتقادمک‌کین از اقدامات ناسیونالیستی ترامپ و هشدار هیلاری کلینتون در مورد وابستگی ویکی‌لیکس به روسیه مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های انگلیسی زبان هستند.
کد خبر : 222498

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های انگلیسی زبان جهان بدین شرح است:


آمریکا می‌خواهد در بحران عراق بی‌طرف باشد


روزنامه وال‌استریت ژورنال در مطلبی با اشاره به موضع بی‌طرفانه ترامپ در بحران استقلال کردستان، سیاست ترامپ را در راستای جلوگیری از تضعیف سیر مقابله با داعش در عراق توصیف کرد و تلویحاً از آن حمایت کرد.


وال استریت در یادداشت خود به پیوند بین دولت عراق با هر دو طرف نزاع در شهر کرکوک عراق اشاره کرد و بی‌طرفی آمریکا را لازمه رفع تشدید درگیری‌ها در عراق و جلوگیری از قدرت یافتن داعش عنوان کرد.


هشدار هیلاری کلینتون در مورد وابستگی ویکی‌لیکس به روسیه


روزنامه انگلیسی تایمز در یادداشتی به اظهار نظر هیلاری کلینتون درباره ویکی‌لیکس و اینکه نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات در انتخابات سال 2016 آمریکا، این بنگاه افشای اطلاعات دولت‌ها را ابزار دست و مطیع روسیه نام داده است پرداخت.


نویسنده روزنامه تایمز تاکید می‌کند که هرچند برای بسیاری از روزنامه‌نگاران دسترسی به اطلاعات محرمانه و انتشار به موقع آن یک آرزوی بزرگ است ولی باید اعتراف کرد ویکی‌لیکس گاهی به عنوان مرهم دردهای رژیم‌های دیکتاتوری و سایر جنایتکارانی که با دولت آمریکا درگیر می‌شوند، عمل کرده است.




جان مک‌کین سبک و سیاق اقدامات ناسیونالیستی ترامپ را محکوم کرد


روزنامه آمریکایی شیکاگوتریبون در گزارشی از انتقاد سناتور جان مک‌کین به ترامپ در حاشیه مراسم اهدای جایزه آزادی‌خواهی به جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد.


مک‌کین در این مراسم با انتقاد از سبک و سیاق اقدامات ناسیونالیستی دونالد ترامپ، از وی به عنوان فردی که به جای حل مشکلات به دنبال مقصر است، یاد کرد.


مک‌کین از جمله اعضای بانفوذ حزب جمهوری‌خواه است که هیچگاه رابطه خوبی با دونالد ترامپ نداشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته